Rolstoelvriendelijk...

Geplaatst door Eelke op 28 apr 2010 10:22
In het Drentse Lieving, nabij Beilen, wordt op 13 en 14 augustus een volledig rolstoelvriendelijk rockfestival gehouden. Het evenement heeft, heel toepasselijk, de naam Rock en Rollstoel gekregen. Volgens de organisatie is het het eerste rolstoelrockfestival in Nederland.

De organisator van het festival kwam op het idee voor het festival nadat hij anderhalf jaar geleden zelf in een rolstoel belande en daardoor niet meer naar festivals kon. "Ik kwam erachter dat festivals totaal niet rolstoelvriendelijk zijn", aldus van der Veen. "Het gaat vaak om heel kleine aanpassingen'', legde de initiatiefnemer uit. "We hopen dat we een voorbeeld zijn voor andere popfestivals.''

Op het festivalterrein in Lieving worden rijplaten gelegd, zodat rolstoelgebruikers niet vast komen te zitten in de modder. Ook komen er verhogingen voor de bars en oprijplaten voor als er een hoogteverschil overbrugd moet worden. Rolstoelgebruikers kunnen overnachten in bedden in legertenten en krijgen hulpverleners tot hun beschikking.

Rock en Rollstoel is ook toegankelijk voor bezoekers die kunnen lopen. Het is een eenmalig evenement. Er treden vooral rockbands uit Noordoost-Nederland op. Welke bands er precies op het festival zullen spelen is nog onbekend.

Bron: www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=9724
Er zijn 36 reacties
Reactie door lies op 11 mei 2011 01:36
17,18 en 19 Juni wordt de 2e editie van het Rock en Rollstoel festival gehouden

Dit festival is niet, zoals de naam misschien doet vermoeden, alleen voor rolstoelers maar is een gewoon Rock festival voor iedereen, maar in dit geval houden wij gewoon iets meer rekening met mensen in een rolstoel, scootmobiel, rollator etc.

Wij organiseren dit festival omdat een kameraad van ons in 2008 een motor ongeluk heeft gehad, en hij heeft daar een dwarsleasie aan over gehouden. Na zijn revalidatie wilde hij weer net als daarvoor naar festivals gaan maar kwam overal obstakels tegen.

Wij hebben op ons festival al die obstakels voor hem weggenomen, en we hebben organisatoren van andere festivals uitgenodigd om te komen kijken hoe het ook kan. bekijk dit filmpje maar eens

http://www.youtube.com/watch?v=-SpdrSCEyY8&feature=player_embedded

o.a. de organisatoren van het Høkersweekend zijn een kijkje komen nemen en hebben hun uiterste best gedaan om afgelopen jaar het Høkersweekend beter toegankelijk te maken, werkelijk hartverwarmend!!

Ook het Boerenrock festival uit Drouwenermond heeft zijn uiterste best gedaan om ons te helpen.

De line up voor dit jaar bestaat uit

vrijdag : € 7,50
Jajem
The good the band and the ugly
Rodejo
AC/DIXI
Crystal Dream

Zaterdag: € 7,50
BR band
Dolly en zien Tarrels
Rockstieren
Jhonny and the Rockers
Ja dat zal

Zondag : entree gratis

Radio Nl met diverse artiesten

Verder op de zondag een record poging bierbuikschilderen!!!! dus geef je op als je ze hebt :) en neem iemand mee die je buik wil vol schilderen

Hoop jullie te zien op Rock en Rollstoelfestival 2011

Lies Groenboom
Stichting Rock en Rollstoel



Reactie door lies op 28 dec 2010 22:43
inmiddels zijn wij druk bezig de 2e editie van het Rock en Rollstoel festival te organiseren, vooral ook omdat we zeer veel enthousiaste reacties hebben gekregen op de 1e editie. Het is natuurlijk zo dat ons festival voornamenlijk gericht is op boerenrock, dit omdat wij veelal bij dat soort festivals aanwezig zijn en hier dus veel contacten hebben. Maar het liefst zouden we willen dat de regering verplicht stelt dat in ieder geval festivals maar ook uitgaansgelegenheden in het algemeen zoveel mogelijk rolstoeltoegankelijk zijn waar mogelijk. Uiteraard moet je net als ieder ander de beschikbaarheid checken of reserveren van te voren dat moet ieder mens of je nu wel of niet kunt lopen, maar het lijkt me toch fijn om er vanuit te kunnen gaan dat je er terecht kunt of het nu gaat om een festival, een cafe, een restaurant, concert of wat dan ook je voorkeur heeft. Wij zijn blij dat tenminste 2 festivals waar wij regelmatig heen gaan onze suggesties hebben opgevolgd en hopen dat we dit jaar meer organisatoren zover kunnen krijgen. We hopen dat we hier een trend mee kunnen zetten. Dit jaar gaan we voor Rock, Boerenrock en piraten/nederlandse muziek, mocht je hier interesse voor hebben hou dan onze website in de gaten hier volgt binnenkort meer informatie www.rockenrollstoelfestival.nl

Reactie door lies op 24 dec 2010 20:27
dank je nina!!
Reactie door Nina op 16 dec 2010 17:04
Nee daar heb je juist helemaal gelijk in. Laat Tienes maar lullen :).
Reactie door lies op 16 dec 2010 00:37
Ons festival is niet speciaal voor gehandicapten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het is voor iedereen en dat houdt dus in OOK voor gehandicapten. Dat houdt in dat je bij ons niet hoeft te bellen of je er wel terecht kan maar dat je gewoon weet dat je welkom bent. Dat zou toch overal zo moeten zijn of zie ik dat nu zo verkeerd ?
Reactie door Tom op 11 nov 2010 02:50
Het lijkt me echt heel sterk dat gehandicapten niet meer welkom zullen zijn op 'reguliere' festivals omdat er een paar festivals speciaal voor gehandicapten bijkomen. Dat lijkt me eerlijk gezegd een nogal absurde ontwikkeling. Ik kan me niet voorstellen dat organisatoren van 'reguliere' festivals bij zichzelf zullen denken: "oh kijk, er zijn een aantal 'gehandicaptenfestivals'! Nou, dan zullen die mensen vast geen behoefte meer hebben aan de bands op ons festival. Laten we de aanpassingen maar compleet achterwege laten."

Dus... ik snap het argument niet helemaal. Wat maakt het uit dat er een paar extra festivals bijkomen die speciaal voor gehandicapten zijn? Als het je niks lijkt, dan ga je toch gewoon niet?

@Edwin: Decolleté's waar geluid uit komt heb ik inderdaad niks aan. Denk dat ik er een beetje bang van zou worden... :-P
Reactie door Tienes op 10 nov 2010 15:55
Het probleem met dit goed bedoelde idee is dat het zo slecht is uitgevoerd. de gevolgen hiervan zijn nu al merkbaar

En wel met dat er nu ook op andere plekken festivals speciaal voor rolstoelers worden georganiseerd of in elk geval plannen voor zijn. Zonder dus het idee om aandacht te vragen voor de toegankelijkheid.

Het gevolg hiervan gaat dus zijn dat we in de toekomst niet meer op reguliere festivals welkom gaan zijn met onze rolstoelen omdat er wel festivals speciaal voor rolstoelers zijn...
En daarom reageer ik dus zo hard...

@Tom ik zie liever Sixpacks en de optredende bands
Reactie door Edwin op 09 nov 2010 16:45
Als er geen geluid uit komt heb je er weinig aan tijdens een muziekfestival? ;-)
Reactie door Tom op 09 nov 2010 16:25
Jammer dat Tienes het nodig vindt om zo aanvallend te reageren op iets dat overduidelijk alleen maar goed bedoeld is.

Ook spijtig dat Lies zich geroepen voelt om hier steeds weer uitgebreid op te reageren. Op het internet werkt negeren soms beter, zeker als het maar één persoon is.

Ik persoonlijk heb niks met de bands op het festival, maar als er een goede line-up zou zijn die ik heel graag zou willen zien, dan zou ik een naam als 'Rock & Rollstoel' best wel kunnen negeren. Het idee om toegankelijkheid van dit soort festivals onder de aandacht te brengen vind ik in ieder geval goed, dus ik zou zeggen: ga ermee door.

Trouwens, wat is er precies mis met decolleté's? :-P
Reactie door Tienes op 08 nov 2010 08:17
@Lies,

Ik kan ook wel positief reageren.
Alleen ben ik niet zo positief over dat festival van jullie.

In mijn vorige post ben ik uitgegaan van iemand met een gemiddelde lengte in een handbewogen rolstoel.
Mannen ongeveer 1.75 cm en Vrouwen 1.65 cm lang. en ja dan kijk je dus op een podium van 40 cm hoog tegen decolete's en sixpacks aan.

gr, Tienes
Reactie door lies op 08 nov 2010 02:15
Tuurlijk, hoe fouter de reklame uiting, hoe meer aandacht. Alleen...waar het om draait, aandacht vragen heb je daarmee wel gerealiseerd. Nu nog bezoekers trekken ;-).
Vraagje op het filmpje is een rolstoelpodium te zien, goed toegankelijk. Hoe is het zicht voor de rolstoelrakkers als er mensen voor gaan staan ?

@ edwin

nou het uitzicht is dan ongeveer gelijk aan iemand die 1 mtr 80 is hangt ervan af hoe groot jij bent in je rolstoel,wij zijn uitgegaan van mijn vriend die ongeveer 1,40 hoog is in zn rolstoel terwijl hij eerder 1,95 lang was. dus of je kijkt over een klein persoon heen of je kijkt tegen het achterhoofd van een groter iemand aan, eigenlijk gelijk aan lopende personen dus . Ikzelf ben 1,59 cm dus ik zou minder zicht hebben

@tienes

kan jij überhaupt wel positief reageren?
of was dit voor jouw doen een positieve reactie?

Maar weet je het zou fijn zijn als jullie hier reclame voor willen maken of je nu wel of niet van het soort muziek houdt.

ik hoorde laatst van iemand dat in amerika elk bedrijf rolstoeltoegankelijk hoort te zijn ? dat moet hier in nederland toch ook mogelijk zijn, in elk geval dient ernaar gestreefd te worden naar mijn mening.
Reactie door Tienes op 07 nov 2010 17:03
De gemiddelde persoon in een handbewogen rolstoel zal op een podium van 40 cm hoogte Decoleté's en sixpacks zien. Is natuurlijk weer wat anders dan de derrière's die een gemiddelde persoon in een handbewogen rolstoel in het dagelijkse leven ziet als hij of zij gewoon met de wielen op de grond staat. Iemand in een elektrische rolstoel zal waarschijnlijk wel gewoon kunnen zien wat er op het podium gebeurt.
Reactie door Edwin op 07 nov 2010 16:51
Tuurlijk, hoe fouter de reklame uiting, hoe meer aandacht. Alleen...waar het om draait, aandacht vragen heb je daarmee wel gerealiseerd. Nu nog bezoekers trekken ;-).
Vraagje op het filmpje is een rolstoelpodium te zien, goed toegankelijk. Hoe is het zicht voor de rolstoelrakkers als er mensen voor gaan staan ?

Reactie door lies op 07 nov 2010 14:33
De discussie over de naam van ons festival hebben we zelf ook gehad binnen het bestuur, we beseffen donders goed dat de naam gigantisch fout is maar aan de andere kant heeft die foute naam ons wel een heleboel media aandacht gegeven. Goed of fout die naam is er en blijft in elk geval dit jaar ook nog.
Reactie door Edwin op 07 nov 2010 10:10
Hardstikke goed initiatief om aandacht te vragen voor toegankelijkheid voor festivalterreinen.
Kennen jullie het handboek toegankelijkheid evenementen? Zeker het promoten waard!
zie:http://www.piga.amsterdam.nl/contents/130381/hndbktoeganeventgecomprimeerd.pdf

Persoonlijk zou ik niet gaan voor een festival met zo'n titel. Bij een vervolg zou ik toch eens nadenken over een minder 'duidelijk' titel. Een festival is voor iedereen. Door 'rollstoel' te gebruiken in de naam lijkt dit niet zo. Ben zelf 2x op lowlands geweest en dat was, met de hulp van de organisatie redelijk te doen. Niet echt over nagedacht dus ik hoop dat jullie stichting er toe bij draagt dat zo veel mogelijk festivals zo toegankelijk mogelijk worden gemaakt.
Reactie door lies op 06 nov 2010 23:35
de oprichting van stichting Rock en Rollstoel en de doelstelling van deze stichting zijn in 2009 vastgelegd bij de notaris en bij de KvK
Reactie door lies op 06 nov 2010 23:29
Het Rock en Rollstoelfestival wordt georganiseerd door "Stichting Rock en Rollstoel" onze doelstelling is het toegankelijker maken van festivals in het bijzonder en uitgaansgelegenheden in het algemeen.
Dit doen wij door festivalorganisatoren uit te nodigen op ons festival en hen te laten zien hoe ze op een simpele manier hun eigen festival rolstoeltoegankelijker kunnen maken zonder dat het veel geld hoeft te kosten. Afgelopen ( 1e)keer hebben wij 2 organisatoren van festivals weten te overtuigen van ons standpunt 1 daarvan had dit jaar niet genoeg tijd na ons festival om veel verbeteringen aan te brengen maar de ander heeft gigantisch zijn best gedaan om alle verbeteringen door te voeren en wij werden uitgenodigd om dit 2 dagen van te voren te komen testen. De naam Rock en Rollstoel is niet ongelukkig gekozen maar juist met het doel ons projekt zoveel mogelijk media aandacht te geven. Ondanks de naam is het festival een gewoon festival en niet specifiek voor rolstoelers bedoeld wij hebben alleen de rolstoeltoegankelijkheid t.o.v. andere festivals enorm verbeterd met het doel anderen hierop te wijzen. Bij ons sta je niet op een rolstoelpodium van een meter hoog maar max. 40 cm hoog zodat je op normale hoogte kunt meekijken, een biertje op ooghoogte kan bestellen of met je ( lopende ) kameraden op ooghoogte kan praten. Verder leggen wij rijplaten op de meest gangbare routes o.a. richting toilet, horeca en camping. Wij bieden ook de mogelijkheid om een tent met hoog/laag bed te reserveren ( m.m.v. Vegro zorgwinkel) zodat ook rolstoelers comfortabel kunnen overnachten. De stichting bestaat uit 1 rolstoeler en 4 van zijn kameraden, allen gewoon werklui ( vrachtwagen chauffeur, cafetariamedewerkster, groenvoorziening medewerker, werkzaam bij installatie bedrijf en werkloos omdat zijn baas hem niet meer kon gebruiken toen hij niet meer kon lopen) Wij streven ernaar Nederland een stukje rolstoel toegankelijker te maken. Het festival is een benefiet festival en alle bands werkten gratis mee aan dit initiatief, wij hopen komend jaar genoeg sponsoren te kunnen krijgen om het festival ook in 2011 doorgang te kunnen laten vinden, zodat we nog meer mensen ervan kunnen overtuigen dat nederland toegankelijker moet worden.
Reactie door Tienes op 02 nov 2010 17:38
Beste Lies,

Ik geloof niet dat jij me ooit zult gaan begrijpen.
Ik kom niet naar het Rockenrolstoelfestival omdat het niet een gewoon festival is.
Op vele rockfestivals word goed tot zeer goed rekening gehouden met rolstoel gebruikers.

Ik weet niet hoe het op alternatieve festivals is zoals Lowlands maar op Rockfestivals is het meestal dus goed geregeld en hoef je er niet eens van te voren over na te denken.

Wat jullie als organisatoren beter kunnen doen is
dat jullie je in een stichting verenigen om de toegankelijkheid van festivals nog verder te verbeteren. In plaats van het organiseren van zo'n festival speciaal voor rolstoelgebruikers en rolstoel gebruikers daarmee dus in een hoekje te parkeren waar niemand in gedrukt worden.

Dat jullie weer zo'n festival gaan organiseren en doof zijn voor de mening van anderen zegt heel veel over het festival en de organisatoren ervan.

Gr, Tienes
Reactie door Bert op 02 nov 2010 15:17
Misschien was een naam als 'Rock 'n Rollers festival' beter geweest, dat verwijst al minder direct naar rolstoelgebruikers.
Reactie door Nina op 01 nov 2010 17:38
Ik heb geen zin om die discussie te lezen maar ik denk dat de naam van het festival wat ongelukkig gekozen is. Verder natuurlijk een goede zaak dat er wat aandacht komt voor de rollende festivalbezoekers. Lowlands zou bijvoorbeeld heel wat verbeteringen kunnen gebruiken dus als de organisatoren van grote festivals wakker geschud kunnen worden is dat altijd goed. En ik vind dat Tienes zich niet zo druk moet maken, ze verplichten je niet om te komen.
Reactie door lies op 01 nov 2010 01:32
@tienes en waarom ben je dan niet op ons festival afgekomen want je wist van te voren dat het bij ons toegankelijk was, als het niet je muziek genre was snap ik het maar ga het niet boycotten omdat het zogenaamd alleen voor rolstoelers was , want dat was het niet en dat stond ook op onze website
Reactie door lies op 01 nov 2010 01:24
Hallo Denise

je hebt helemaal gelijk
ik kan het erg moeilijk verkroppen dat onze goede bedoelingen zo hard de grond in worden getrapt en ik zou daar ook niet op moeten reageren maar ja ben ook maar een mens mijn vriend zit sinds 2 jaar in een rolstoel vanwege een dwarsleasie en komt op veel plaatsen waar hij eerder heen ging obstakels tegen en onze vriendengroep heeft samen met ons besloten dat dit beter kan. En als iemand die ik helemaal niet ken het zo nodig vindt onze goede bedoelingen de grond in te trappen kan ik dat maar moeilijk begrijpen, helemaal om dat hij onze doelstelling blijkbaar niet eens heeft gelezen, maar wel zijn oordeel al klaar heeft staan. sorry dat ik daar op reageer
Reactie door Denise op 31 okt 2010 12:37
Waarom vallen jullie elkaar zo aan? We willen allemaal dat mensen met een beperking integrerende maar hebben allemaal weer andere ideeën over hoe dat het beste gerealiseerd kan worden. Prima toch. En als mensen zo'n festival nou leuk vinden, ook prima toch. Daar hoef je elkaar toch niet op aan te vallen?
Reactie door Tienes op 31 okt 2010 11:58
Beste Lies,

Ik vind jou conclussie nogal bijzonder.
Hoe kan ik meewerken aan het in stand houden van de appartheid.
Als ik juist gewoon op dingen afstap juist omdat ik weet dat het goed toegankelijk is.
• verwijderd door jackies.nl - in strijd met de huisregels, vragen? mail naar edwin@jackies.nl*

M.v.g.

Tienes
Reactie door lies op 29 okt 2010 20:46
Sorry maar in mijn ogen werk jij juist mee aan die "Apartheid", door braaf overal achteraan te bellen of je er wel terecht kunt. Terwijl wij daar juist tegen aan het vechten zijn. In mijn ogen creëer jij juist je eigen "Apartheid" door te accepteren dat jij niet op stap kan gaan WAAR en WANNEER jij dat wilt, maar dat moet laten bepalen door de toegankelijkheid van de uitgaansgelegenheden van jouw keuze. Ik wens je veel succes met het instant houden daarvan.
Reactie door Tienes op 27 okt 2010 11:09
Beste organisatie van het Rokenrolstoelfestival...

Het is helaas duidelijk dat onze boodschap niet bij jullie is aangekomen.
Het is spijtig om te zien dat jullie ook volgend jaar weer willen doorgaan met het stimuleren van de apartheid.

Was getekend
Tienes
Reactie door lies op 26 okt 2010 19:00
http://www.youtube.com/watch?v=-SpdrSCEyY8

bekijk dit filmpje maar eens en als de link niet werkt zoek dan op youtube.nl naar rock en rollstoelfestival seatcam tv

en ik wil nog even kwijt dat ik het jammer vind dat hier zoveel negatieve reacties op zijn gekomen we willen alleen festivals in het bijzonder en het uitgaansleven in het algemeen wat rolstoelvriendelijker maken door er de aandacht op te vestigen niet om mensen in een hokje te stoppen want dat is NU juist het geval, het is toch van de zotte dat je constant overal achteraan moet bellen of je ergens wel terecht kunt. Wij hebben hier en daar organisatoren aan het nadenken gezet en daar was het ons om te doen. En om die trend voort te zetten willen volgend jaar een 2e editie organiseren. Discussiëren over de bands heeft geen nut want je kunt nooit ooit muziek naar alle smaken neerzetten. Wij organiseren een gewoon festival voor iedereen lopend of rollend en iedereen die de muziek leuk vind is van harte welkom, en wij vinden gewoon dat je overal heen moet kunnen gaan zonder te bellen of het wel voor jou toegankelijk is dat is doelstelling van Het Rock en Rollstoelfestival
www.rockenrollstoelfestival.nl binnenkort nieuws over de 2e editie
Greetz Lies
Reactie door Tienes op 14 aug 2010 12:06
Ik heb dus presies dezelfde ervaring als wat Maaike op 8 augustus schrijft. Ik ben het geheel ook met haar eens.

gr, Tienes
Reactie door Bert op 10 aug 2010 16:53
Dat de naam van het festival rechtstreeks verwijst naar rolstoelgebruikers, vind ik al reden genoeg om niet te gaan. Ik hoef geen evenement dat speciaal 'voor ons' georganiseerd is.

Voor mij als noorderling is het wel lekker dichtbij, maar dan kan ik in september net zo goed gewoon naar Eemspop in Uithuizen gaan, met o.a. Kane, Miss Montreal en Rowwen Heze.

Wel eerst even een (waarschijnlijk overbodig) mailtje sturen of het terrein toegankelijk is en dan gewoon erop af.
Reactie door Stéphane op 08 aug 2010 15:00
Zoë, Werchter schijnt inderdaad zeer geslaagd te zijn geweest dit jaar. Ik ben er jaren geleden geweest en ondanks 24 uurs beademing en rolstoel geen problemen ondervonden. Dit jaar op naar Lowlands!

Wat betreft Rolstoelvriendelijk Rockfestival, ik denk dat wanneer je je zaken goed regelt, contact opneemt met de organisatie van de desbetreffende festival heel veel kan! Iedere festival heeft er belang bij dat het rolstoelvriendelijk is. Maar dat het rolstoelvriendelijke Rockfestival er is, is uiteraard een prima initiatief!
Reactie door Maaike op 08 aug 2010 12:16
"Ik kwam erachter dat festivals totaal niet rolstoelvriendelijk zijn", aldus van der Veen.

Daar ben ik het dus niet mee eens en ik vraag me dan ook af welke festivals hier mee bedoelt worden. Ga zelf in mijn rolstoel al jarenlang naar allerlei festivals en concerten, en meestal is de toegankelijkheid goed geregeld. En als er iets minder goed geregeld is dan verzint de organisatie ter plekke een oplossing. Mijn ervaring is dat men altijd bereid is om te helpen. Bovendien leidt dat bij een volgende editie tot meer en betere voorzieningen zodat festivals vanzelf toegankelijker worden.

Wie naar het festival gaat op 13 en 14 augustus wens ik veel plezier, maar de line up is benedenmaats en dat is nu weer erg jammer. Op de programmering zullen nauwelijks niet-rolstoelers af komen vrees ik en ook dat is jammer. Beetje eng zelfs. Ik denk dat het initiatief vooral leid tot meer stigmatisering en dat kan toch nooit te bedoeling zijn?
Reactie door lies op 30 jul 2010 00:03
oow ja en het is juist NIET de bedoeling om mensen in een hokje te stoppen maar juist tussen alle andere mensen neer te zetten misschien kun je beter eerst info vragen voor je je mening klaar hebt, mijn vriend die mede organisator is heeft zelf een complete dwarsleasie
Reactie door lies op 30 jul 2010 00:00
nou tienes en zoë het IS dus een gewoon festival voor iedereen maar wij houden alleen wel rekening met mensen in een rolstoel op alle fronten als je naar onze website gaat kun je lezen wat onze beweegredenen zijn. in elk geval is het de bedoeling om ALLE festivals zo ver te krijgen om rekening te houden met mensen in een rolstoel.
www.rockenrollstoelfestival.nl
mvg lies groenboom stichting rock en rollstoel
Reactie door Zoë op 30 apr 2010 13:08
Wat Tienes dus zegt.
Ik ga naar Rock Werchter en daar wordt echt goed rekening gehouden met mensen in een rolstoel!
Zo'n Rock en Rollstoel festival lijkt me helemaal niks.. worden wij als gehandicapten toch weer in een hokje gestopt..
Reactie door Tienes op 28 apr 2010 17:29
Jammer dat het niet een gewoon festival is...
En dat het zich zo erg richt op mensen in een rolstoel.
Doe mij maar een gewoon festival waar rekening word gehouden met bezoekers in een rolstoel
Reactie door Jochem op 28 apr 2010 12:02
VET! Echt een top initiatief!

The Club

Vorige   1 | 2 | 3 | 4 |...| 21   Volgende

Nieuwste weblog

Nog steeds geen baan?! Lees hier!

CNV Jongeren (vakbond) is een project gestart om jongeren die problemen hebben met het vinden van een baan door hun beperking (op wat voor manier...

Duiken en atletieken met een handicap

Voor iedereen met een handicap, verstandelijk / lichamelijk of allebei, die graag een duikcursus of atletiektrainingen zou willen doen heb ik een...

Duiken

Een aantal jaar geleden (ik denk zo’n 6 jaar) zag ik op tv een stukje over duiken met een spierziekte. Ik vond dit wel erg gaaf en zei tegen ons...